Ciągły rozwój szerokopasmowego internetu przynosi ze sobą coraz nowsze techniki prowadzenia kampanii reklamowej. Dzięki globalnemu zasięgowi, a także szerokiemu spectrum możliwości jakie udostępnia, dotarcie do klienta stało się obecnie dużo prostsze. Jedną z metod marketingu internetowego, która wykorzystuje wszystkie wspomniane elementy, są linki sponsorowane.
Działają one na zasadzie systemu Google AdWords, poprzez wyświetlanie stosownych linków na stronach współpracujących, a także w wynikach wyszukiwania. W przypadku serwisów internetowych linkami będą określone słowa kluczowe, po kliknięciu w które użytkownik zostaje odesłany na wybraną stronę (na przykład sklepu bądź oferty poszczególnych usług). Dla osób, które chcą prowadzić kampanie reklamowe właśnie w ten sposób, przygotowane zostało specjalne narzędzie AdWords Editor.
Jest to niezwykle prosty program, za pomocą którego prowadzimy wszelkie działania na bazie wspomnianych linków sponsorowanych. Określić możemy między innymi treść słów kluczowych, a także strony, na których się one znajdą. Cały proces obsługi programu rozpoczyna się od stworzenia odpowiedniego profilu, następnie zaś przystąpić możemy do przygotowania kampanii. Może ona przybrać dowolny charakter, a o jej powodzeniu decyduje przede wszystkim zasięg działania. Powinniśmy bowiem zadbać o to, aby nasze linki pojawiły się na jak największej liczbie stron, tak aby potencjalni klienci byli w stanie do nas dotrzeć.
Podstawową zaletą AdWords Editor jest jego niebywała prostota. W niezwykle szybki sposób jesteśmy w stanie importować dane z różnych kont, tworzyć nowe słowa kluczowe czy też wskazywać witryny, na których reklama AdWords będzie wyświetlana. Udostępnione zostały nam również liczne statystyki, za pomocą których możemy monitorować skuteczność przeprowadzonych przez nas działań. Program dostępny jest w języku polskim, dzięki czemu nikt nie powinien mieć problemów z jego obsługą. Niezmiernie ważne jest także to, iż jest on całkowicie bezpłatny, co z pewnością stanowi jego kolejną zaletę.